Inleiding

Omdat ik binnen mijn traject 'Verbinden in interactie' aan service-learning moest doen en dit in een niet - onderwijscontext, leek het mij interessant om mijn onderzoek te doen in een woonzorgcentrum. KUL definieert service-learning of CSL als "een onderwijsvorm waarin dienen, reflecteren en leren centraal staan. Studenten gaan de maatschappij dienen door zich in een concrete gemeenschap te engageren. Daarbij gaan ze reflecteren op een gestructureerde wijze over de ervaringen die ze hebben opgedaan en leren ze hierdoor op maatschappelijk, persoonlijk en academisch vlak. Daarbij gaat gepaard dat ze op deze vlakken vaardigheden gaan ontwikkelen en dat ze kritische, verantwoordelijke burgers worden." 

Lees meer »

Hoofdvraag en deelvragen

Het probleem in verband met sociaal isolement dat doorgaans in woonzorgcentra aanwezig is, vormde een uitgangspunt voor mijn onderzoeksvraag. Dit had ik zelf gemerkt tijdens het observeren in het woonzorgcentrum, maar ook kwam ik dit vaak tegen in literatuurstudies dat ik in de inleiding heb beschreven. 

Lees meer »

Maak jouw eigen website met JouwWeb